Szkolenie w formule online pn. „Grafika komputerowa dla humanistów” dla pracowników dydaktycznych i badawczo-dydaktycznych Wydziału Humanistycznego, którzy wykorzystają zdobyte podczas szkolenia umiejętności na zajęciach dydaktycznych takich, jak m.in.: Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego, Podstawy projektowania graficznego, Infografika. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi możliwościami Photoshopa, Adobe Ilustrator, Adobe InDesign, Corel Draw, Adobe Flash, Adobe Dreamweaver.
W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną co najmniej następujące metody dydaktyczne: wykład/webinarium, prezentacja z praktycznymi przykładami, case studies, dyskusja, wymiana doświadczeń między uczestnikami, materiały video.
W zakres usługi szkoleniowej wchodzi: 
przeprowadzenie szkolenia dla 1 grupy maksymalnie 10-cio osobowej w formule online w wymiarze 64 godzin realizowanych w modułach scharakteryzowanych poniżej;
zapewnienie rozwiązań technicznych dla realizacji szkolenia w formie zdalnej z udziałem trenera i uczestników (webinarium) w tym zapewnienie możliwości połączenia dla uczestników z poziomu przeglądarki internetowej (w oparciu o technologię webcast). Zastosowane rozwiązania technologiczne mają umożliwiać połączenie audio i video, prowadzenie czatu, pracę w podgrupach, udostępnianie ekranu/plików; przeprowadzenie ankiet i testów;
- przygotowanie materiałów szkoleniowych pomagających w wykorzystaniu uzyskanej wiedzy i doskonaleniu nabytych umiejętności;
 - wystawienie przez Wykonawcę zaświadczenia każdemu uczestnikowi po zakończeniu szkolenia.
 
Minimalny zakres tematyczny szkolenia winien obejmować zagadnienia:
Dzień 1. 7h
Moduł I
Tworzenie i obróbka obrazów z Adobe Photoshop 
- Zapoznanie z interfejsem Adobe Photoshop
 - Przestrzeń robocza (polecenia, palety)
 - Skróty klawiszowe
 - Parametry zdjęcia (obracanie,  kadrowanie, korekta histogramu, rozmywanie szumów, ppoprawa ostrości, korekta barwy)
 - Fotomontaż (analiza projektu i narzędzia edycji, warstwy, kanał Alfa
 
Dzień 2. 7h
Moduł II
- Retusz portretu
 - Retusz sylwetki
 - Elementy graficzne strony WWW
 - Publikacja drukowana
 
Dzień 3. 7h
Moduł III 
Grafika wektorowa z Adobe Illustrator 
- Interfejs aplikacji Adobe Illustrator
 - Tworzenie obiektów w Adobe Illustrator
 - Tworzenie dowolnych kształtów
 - Transformacja i edycja obiektów
 - Tworzenie i edycja kształtów przy pomocy krzywych Beziera
 - Praca z kolorami
 - Tekst w Adobe Illustrator
 - Atrybuty obiektów
 - Warstwy
 - Grafika bitmapowa w programie Adobe Illustrator
 - Drukowanie projektów graficznych
 
Dzień 4. 7h
Moduł IV 
- Skład poligraficzny z Adobe InDesign – wprowadzenie do interfejsu
 - Czyszczenie tekstu i style akapitowe
 - Spis treści i index
 - Tryb księgi i sprawdzanie plików
 - Grafika w książce
 - Ebook
 - Czwórka tytułowa
 
Dzień 5. 7h
Moduł V 
Grafika w Corel Draw
- Zapoznanie z interfejsem programu Corel Draw
 - Szczegółowe omówienie obszaru roboczego
 - Poznanie podstawowego narzędzia „wskaźnik"
 - Podstawy rysunku wektorowego
 - Praca z tekstem
 - Praca z obiektami
 - Rysowanie i modyfikacje obiektów
 - Wykorzystanie Krzywych Beziera
 - Rysowanie linii
 - Praca z bitmapami
 - Praca z Corel Photo - Paint
 - Efekty i ich wykorzystanie
 - Tworzenie projektów typograficznych
 
Dzień 6. 5h
Moduł VI 
Tworzenie animacji i grafiki interaktywnej z Adobe Flash 
Tworzenie obiektów w Adobe Flash
Tworzenie gry za pomocą programu Adobe Flash – praktyczne wykorzystanie języka actionscript
Dzień 7. 5h
Moduł VII 
Identyfikacja wizualna w grafice komputerowej 
Dzień 8. 7h
Moduł VIII 
Projektowanie witryn sieci Web z Adobe Dreamweaver 
- Tworzenie layoutu
 - Język HTML
 - Kaskadowe arkusze stylów CSS
 - Pozycjonowanie i sterowanie wyświetlaniem elementów na stronach WWW
 - Interfejs aplikacji Dreamweaver
 - Budowa strony w środowisku Dreamweaver
 
Dzień 9. 7h
Moduł IX
- Dobre praktyki projektanta stron WWW
- Projektowanie stron przyjaznych użytkownikom
 - Poprawność składni HTML i CSS
 - Budowanie szpalt z elementów blokowych
 
 - Projektowanie stron przyjaznych użytkownikom
 
Dzień 10. 5h
Moduł X
- Kompresja plików graficznych
 - Stosowanie ‘bezpiecznej kolorystyki’
 - Szanowanie praw autorskich