Przejdź do treści

Szkolenie pn. „Grafika komputerowa dla humanistów” dla pracowników

Dodane przez agnieszka.neck… -
czytanie książki

Szkolenie w formule online pn. Grafika komputerowa dla humanistów” dla pracowników dydaktycznych i badawczo-dydaktycznych Wydziału Humanistycznego, którzy wykorzystają zdobyte podczas szkolenia umiejętności na zajęciach dydaktycznych takich, jak m.in.: Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego, Podstawy projektowania graficznego, Infografika. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi możliwościami Photoshopa, Adobe Ilustrator, Adobe InDesign, Corel Draw, Adobe Flash, Adobe Dreamweaver.

W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną co najmniej następujące metody dydaktyczne: wykład/webinarium, prezentacja z praktycznymi przykładami, case studies, dyskusja, wymiana doświadczeń między uczestnikami, materiały video.

 

W zakres usługi szkoleniowej wchodzi: 

  • przeprowadzenie szkolenia dla 1 grupy maksymalnie 10-cio osobowej w formule online w wymiarze 64 godzin realizowanych w modułach scharakteryzowanych poniżej;

  • zapewnienie rozwiązań technicznych dla realizacji szkolenia w formie zdalnej z udziałem trenera i uczestników (webinarium) w tym zapewnienie możliwości połączenia dla uczestników z poziomu przeglądarki internetowej (w oparciu o technologię webcast). Zastosowane rozwiązania technologiczne mają umożliwiać połączenie audio i video, prowadzenie czatu, pracę w podgrupach, udostępnianie ekranu/plików; przeprowadzenie ankiet i testów;

  • przygotowanie materiałów szkoleniowych pomagających w wykorzystaniu uzyskanej wiedzy i doskonaleniu nabytych umiejętności;
  • wystawienie przez Wykonawcę zaświadczenia każdemu uczestnikowi po zakończeniu szkolenia.

 

Minimalny zakres tematyczny szkolenia winien obejmować zagadnienia:

Dzień 1. 7h

Moduł I

Tworzenie i obróbka obrazów z Adobe Photoshop 

  1. Zapoznanie z interfejsem Adobe Photoshop
  2. Przestrzeń robocza (polecenia, palety)
  3. Skróty klawiszowe
  4. Parametry zdjęcia (obracanie,  kadrowanie, korekta histogramu, rozmywanie szumów, ppoprawa ostrości, korekta barwy)
  5. Fotomontaż (analiza projektu i narzędzia edycjiwarstwy, kanał Alfa

Dzień 2. 7h

Moduł II

  1. Retusz portretu
  2. Retusz sylwetki
  3. Elementy graficzne strony WWW
  4. Publikacja drukowana

Dzień 3. 7h

Moduł III 

Grafika wektorowa z Adobe Illustrator 

  • Interfejs aplikacji Adobe Illustrator
  • Tworzenie obiektów w Adobe Illustrator
  • Tworzenie dowolnych kształtów
  • Transformacja i edycja obiektów
  • Tworzenie i edycja kształtów przy pomocy krzywych Beziera
  • Praca z kolorami
  • Tekst w Adobe Illustrator
  • Atrybuty obiektów
  • Warstwy
  • Grafika bitmapowa w programie Adobe Illustrator
  • Drukowanie projektów graficznych

Dzień 4. 7h

Moduł IV 

  1. Skład poligraficzny z Adobe InDesign – wprowadzenie do interfejsu
  2. Czyszczenie tekstu i style akapitowe
  3. Spis treści i index
  4. Tryb księgi i sprawdzanie plików
  5. Grafika w książce
  6. Ebook
  7. Czwórka tytułowa

Dzień 5. 7h

Moduł V 

Grafika w Corel Draw

  1. Zapoznanie z interfejsem programu Corel Draw
  2. Szczegółowe omówienie obszaru roboczego
  3. Poznanie podstawowego narzędzia „wskaźnik"
  4. Podstawy rysunku wektorowego
  5. Praca z tekstem
  6. Praca z obiektami
  7. Rysowanie i modyfikacje obiektów
  8. Wykorzystanie Krzywych Beziera
  9. Rysowanie linii
  10. Praca z bitmapami
  11. Praca z Corel Photo - Paint
  12. Efekty i ich wykorzystanie
  13. Tworzenie projektów typograficznych

Dzień 6. 5h

Moduł VI 

Tworzenie animacji i grafiki interaktywnej z Adobe Flash 

Tworzenie obiektów w Adobe Flash

Tworzenie gry za pomocą programu Adobe Flash – praktyczne wykorzystanie języka actionscript

 

Dzień 7. 5h

Moduł VII 

Identyfikacja wizualna w grafice komputerowej 

 

Dzień 8. 7h

Moduł VIII 

Projektowanie witryn sieci Web z Adobe Dreamweaver 

  • Tworzenie layoutu
  • Język HTML
  • Kaskadowe arkusze stylów CSS
  • Pozycjonowanie i sterowanie wyświetlaniem elementów na stronach WWW
  • Interfejs aplikacji Dreamweaver
  • Budowa strony w środowisku Dreamweaver

Dzień 9. 7h

Moduł IX

  • Dobre praktyki projektanta stron WWW
    • Projektowanie stron przyjaznych użytkownikom
    • Poprawność składni HTML i CSS
    • Budowanie szpalt z elementów blokowych

Dzień 10. 5h

Moduł X

  • Kompresja plików graficznych
  • Stosowanie ‘bezpiecznej kolorystyki’
  • Szanowanie praw autorskich