Przejdź do treści

ARCHIWUM - Wydział Nauk Społecznych

Doradztwo filozoficzne i coaching - modyfikacja kierunku

Po konsultacjach z interesariuszami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz po dokonaniu analizy dotychczasowego programu studiów, najnowszych badań naukowych, trendów rynkowych oraz dyskusji nad kształtem programu i treściami realizowanymi w ramach poszczególnych modułów, wprowadzono szereg modyfikacji w programie studiów. Wprowadzono nowe moduły:

  • coaching grupowy (dla specjalności doradztwo indywidualne i life coaching),
  • coaching zespołowy (dla specjalności doradztwo instytucjonalne  i coaching biznesowy),
  • rynek usług coachingowych,
  • warsztaty metodyki doradztwa filozoficznego (dla specjalności doradztwo indywidualne i life coaching),
  • academic writing.

Ponadto moduł metodyka doradztwa filozoficznego uczyniono wspólnym dla obu specjalności i przybrał on formę wykładu z laboratorium, a moduł hermeneutyka filozoficzna został przypisany do specjalności doradztwo indywidualne i life coaching. Dodatkowo zwiększono liczbę praktyk zawodowych ze 120 do 480 godzin w toku studiów.

__________________________________________________________________________

Uruchomienie i rejestracja na studia 2 stopnia

Kierunki

  • Polityki miejskie i doradztwo publiczne nowy interdyscyplinarny kierunek 
  • oraz Doradztwo filozoficzne i coaching po modyfikacjach programowych

zostały uruchomione w roku akademickim 2019/2020.

 

Internetowa Rejestracja Kandydatów:

Rekrutacja na kierunek: Polityki miejskie i doradztwo publiczne
II stopnia stacjonarne

Informacje na stronie: https://irk.us.edu.pl/irk/application/program?id=179

Uchwała nr 386/2019 z dnia 28-05-2019 Senatu UŚ zmieniająca uchwałę w sprawie warunków i trybu rekrutacji na I rok studiów w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach w roku akademickim 2019/2020, (załącznik nr 1)

Rekrutacja na kierunek: Doradztwo filozoficzne i coaching
II stopnia stacjonarne

Informacje na stronie :https://irk.us.edu.pl/irk/application/program?id=175

Uchwała nr 395, z dnia 25-06-2019 Senatu UŚ w sprawie ustalenia programów studiów kierunków prowadzonych w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.

_______________________________________________________________________

Zaproszenie na cykl wykładów pt. Create, Communicate and Implement Your Skills, Talents and Ideas for Enterprise and Professional Growth

Zapraszamy STUDENTÓW WNS, na spotkanie informacyjne w dniu 7 stycznia 2019 roku, 
dotyczące cyklu wykładów pt. CREATE, COMMUNICATE AND IMPLEMENT YOUR SKILLS, TALENTS AND IDEAS FOR ENTERPRISE AND PROFESSIONAL GROWTH wraz z zajęciami warsztatowymi, które poprowadzi dr. Marta Hawkins - Director of the Futures Entrepreneurship Centre, Plymouth Business School, Faculty of Business.

Szczegółowe informacje na stronie: http://www.is.wns.us.edu.pl/?start=28 

_____________________________________________________________________________

Konferencja "Uniwersytet francuski jako miejsce tworzenia myśli krytycznej?”

W dniu 7 czerwca 2019 roku miało miejsce spotkanie z prof. dr hab. Ewą Martin, socjologiem z Université Grenoble Alpes we Francji. Konferencję otworzył Dyrektor Instytutu Socjologii dr hab. Tomasz Nawrocki. W rozmowach i debacie uczestniczył prof. dr hab. Ryszard Koziołek, Prorektor ds. Kształcenia i Studentów, Dyrektor Kolegium ISM. Studenci Uniwersytetu Śląskiego mieli okazję wysłuchać wykładu oraz uczestniczyć w debacie. 

______________________________________________________________________________

Create, Communicate and Implement Your Skills (...) praktyka na wykładzie!

Dr Marta Hawkins (Director of the Futures Entrepreneurship Centre, Plymouth Business School, Faculty of Business), w styczniu 2019 r.,  na cyklu wykładów połączonych z warsztatami zaprezentowała koncepcję wprowadzenia do programu studiów socjologicznych modelu współpracy uniwersytetu i środowiska biznesowego: The Inspiring Futures.

Model ten w swoich założeniach nie tylko buduje podstawy partnerstwa i kreuje współpracę między środowiskiem akademickim a otoczeniem społecznym i gospodarczym (biznesem i sektorem publicznym) w celu zwiększenia potencjału partnerów ale także poprzez rozwijanie współpracy łączy różne dyscypliny akademickie z grupami zawodowymi  - szeroko rozumianym rynkiem pracy, i w konsekwencji rozwija nowe podejścia do teorii i praktyk dotyczących przedsiębiorczości.

Studenci kierunków socjologia i praca socjalna tworzyli i prezentowali swoje umiejętności, talenty i pomysły na warsztatach prowadzonych przez dr Martę Hawkins

______________________________________________________________________________________________

 

Nowy kierunek: Polityki miejskie i doradztwo publiczne

Uchwała nr 367/2019 z dnia 30-04-2019 Senatu UŚ wsprawie utworzenia kierunku studiów polityki miejskie i doradztwo publiczne.

Studia magisterskie na kierunku Polityki miejskie i doradztwo publiczne (Urban and Public Affairs) w zakresie polityk społecznych i doradztwa publicznego, studiów miejskich i organizacji działań na poziomie lokalnym i regionalnym, przygotowują do aktywności w badaniach i działaniach odpowiadających na pytanie: w jakim zakresie polityka i zaangażowanie społeczności może wpływać na pozytywne zmiany.

Nasz program łączy zajęcia w zakresie studiów miejskich, polityki, socjologii i polityki publicznej z praktycznym doświadczeniem w badaniach społecznych, projektowaniu polityki, analizie polityki, popieraniu i wdrażaniu modeli i innowacyjnych rozwiązań. Absolwenci są przygotowani do formułowania polityki i inicjatyw na rzecz dynamicznych obszarów miejskich, inspirowanych przemyślanym zaangażowaniem w teorię i praktykę sprawiedliwości społecznej. Co nas wyróżnia:

  • unikatowy program studiów tworzony w ścisłej współpracy z pracodawcami
  • nauczanie poprzez praktykę - praktyczne doświadczenie i możliwość budowy sieci kontaktów zawodowych
  • możliwości kariery - wspierane przez mentoring akademicki i doświadczenie specjalistów i ekspertów oraz rozwój przywództwa
  • wyróżniający się wydział - składa się zarówno z czołowych naukowców, jak i doświadczonych specjalistów i praktyków w tej dziedzinie

Charakterystyka absolwenta kierunku:

Absolwenci będą przygotowani do sformułowania polityki i inicjatyw na rzecz obszarów miejskich i metropolitalnych, zainspirowanych przez przemyślane zaangażowanie w teorię i praktykę społeczną. Program studiów pozwoli studentom rozwijać wiedzę specjalistyczną w określonych obszarach polityki miejskiej, regionalnej czy publicznej, budować osobiste i profesjonalne sieci, pracować nad publicznym wizerunkiem osób i instytucji, które pomogą im rozpocząć karierę po ukończeniu studiów jak również sprawnie aplikować w różnego rodzaju programach, pozyskiwać fundusze na rzecz reprezentowanych instytucji, współpracować z innymi przedstawicielami reprezentowanej dziedziny, twórczo modyfikować otoczenie poprzez wprowadzanie np. innowacji miejskich, otwieranie się na nowe kierunki współpracy w mieście, aplikowanie o dofinansowanie z budżetu obywatelskiego czy funduszy unijnych.

Absolwent posiada ogólną wiedzę z zakresu nauk społecznych, dotyczącą mechanizmów kierujących funkcjonowaniem współczesnych państw, idei i prądów umysłowych wpływających na kształtowanie społeczeństw połączoną z wiedzą na temat struktur i funkcjonowania miejskich zbiorowości terytorialnych i gospodarczych uwarunkowań ich rozwoju, a także działalności instytucji władzy i administracji publicznej. Szczególny akcent położony jest na wykształcenie umiejętności diagnozowania  i analizowania zjawisk społecznych definiowanych w skali lokalnej i regionalnej, projektowania kampanii medialnych oraz tworzenia strategii rozwoju społeczności lokalnych na rzecz społeczeństwa obywatelskiego a także pogłębionych analiz i syntez procesów zachodzących w życiu publicznym.

Absolwenci po ukończeniu studiów potrafią samodzielnie zaprojektować  i zorganizować badania społeczne i badania diagnostyczne kampanii społecznych  i politycznych oraz analizować dane i dokonywać pomiaru ich skuteczności. Umiejętnie planują i realizują strategie marketingowe wraz z samodzielnym projektowaniem nowoczesnych materiałów reklamowych i wyborczych wraz z wyborem nośników tych materiałów z uwzględnieniem odbiorcy docelowego. Ponadto absolwenci potrafią budować wizerunek partii politycznych i polityków oraz tworzyć i zarządzać markami politycznymi a także wizerunek instytucji publicznych i społecznych funkcjonujących w przestrzeni miejskiej, organizacji pozarządowych i innych.

Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy we wszelkich typach instytucji życia zbiorowego, a zwłaszcza w tych, które są związane z funkcjonowaniem miasta, w szczególności w: instytucjach administracji publicznej, w jednostkach samorządowych urzędów gmin, powiatów, w instytucjach kultury, w organizacjach pozarządowych, agencjach rozwoju regionalnego oraz przedsiębiorstwach zajmujących się planowaniem przestrzennym i rozwojem regionalnym, ośrodkach badań opinii społecznej oraz jako specjalista/doradca w zakresie: tworzenia programów strategii rozwoju lokalnego i regionalnego oraz projektów dotyczących tworzenia inicjatyw obywatelskich.

Ponadto, absolwenci kierunku przygotowani są do pracy w instytucjach publicznych, biurach poselskich i senatorskich, w organizacjach politycznych, organach jednostek samorządu terytorialnego, w szczególności w obszarze projektowania i realizacji kampanii społecznych i politycznych oraz projektowania kampanii medialnych. Mogą także pracować w agencjach public relations, jak również wykonywać zawód rzecznika prasowego, analityka opinii publicznej, doradcy ds. wizerunku politycznego, kierownika i pracownika sztabów wyborczych.

 

Projekt nowego innowacyjnego i interdyscyplinarnego programu studiów 2 stopnia  dostosowanego do potrzeb rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa został przygotowany przez  pracowników Instytutu Socjologii i Instytutu Nauk Politycznych i Dziennikarstwa.

_____________________________________________________________________________________

ZAPROSZENIE dla studentów WYDZIAŁU NAUK SPOŁECZNYCH do uczestniczenia w cyklu spotkań z Profesor Ewą Martin z Université Grenoble Alpes

Serdecznie zapraszamy na spotkania poświęcone problematyce społecznej. Zagadnieniom związanym z dyskryminacją i sposobami jej badania a także refleksji socjologicznej dotyczącej znaczenia wrażliwości dla zrozumienia współczesnych zjawisk społecznych wymagających interwencji i budowy określonych strategii i modeli polityk społecznych. Spotkanie z Panią Profesor, będzie też okazją do dyskusji nad kształtem i rolą uniwersytetu w obecnej sytuacji społecznej oraz możliwością poznania specyfiki uczelni francuskich. 

Więcej informacji na stronie Instytutu Socjologii US - http://www.is.wns.us.edu.pl/