Serdecznie zapraszamy wszystkich studentów studiów stacjonarnych Wydziału Prawa i Administracji UŚ na wykłady online (na platformie MS Teams), które w dniach 1 marca - 30 kwietnia 2022 r. poprowadzi Prof. Kristián Csach z Trnava University (Słowacja).
Temat wykładów: International and comparative company law
Liczba miejsc ograniczona: 10
Kristián Csach is an associate professor of commercial law at the Faculty of Law, Trnava University in Slovakia focusing on Corporate Law and Private International Law, counsellor to the Ministry of Justice of the Slovak Republic for Corporate law and member of wiring groups for recodification of legal persons in civil law and the Act on Corporations. He is co-author of leading commentaries and course-books in Corporate law and more than 100 articles. He is also an arbitrator, attorney and a lecturer at the Judicial Academy of the Slovak Republic for Corporate law. Participated in multiple study stays (European University Institute in Florence, Max Planck Institute Institute for Private International Law and Legal Comparative Studies in Hamburg) and held lectures in various EU states. He is a regular speaker at scholarly meetings in corporate law, lectures for professional organisations as well as for the commercial sphere. In 2011 he received the Minister of Education, Science, Research and Sport as a Personality of Science and Technology under 35 years of age for the work in the field of freedom of contract and the importance of procedural justice in contracts of imbalanced power.
In the offered course, we shall focus on comparative aspects of corporate law, the different approaches to fundamental corporate law issues (formation and constitution of the corporation, corporate governance, liability issues, insolvency, shareholder participation, M&A) in different jurisdictions, the competition of legal orders and doctrinal ideas.
International and comparative company law
- Session
1. 3. 2022, 13:00 – 16:00 (4 teaching hours), 16:30 – 19:30 (4 hours consultations)
Introduction to comparative company law, competition of legal forms, transfer of patterns in practice, Introduction to company law related aspects of private international law (choice of court, choice of applicable law), relevant aspects, EU law, litigation and corporate arbitration
- Session
15. 3. 2022, 13:00 – 16:00 (4 teaching hours), 16:30 – 19:30 (4 hours consultations)
Formation of a corporation: preliminary phase, risk aversion, choice of corporation, constitutive framework: articles of association & shareholders agreements, litigation in the preliminary phase
- Session
22.3. 2022, 13:00 – 16:00 (4 teaching hours), 16:30 – 19:30 (4 hours consultations)
Corporate disputes I: Director´s liability, D&O insurance, incentives and derivative claims, conflict of laws, litigation.
- Session
5. 4. 2022, 13:00 – 16:00 (4 teaching hours), 16:30 – 19:30 (4 hours consultations)
Corporate disputes II: validity of resolutions of shareholders´ assembly – different approaches, litigation strategies, procedural aspects.
- Session
12. 4. 2022, 13:00 – 16:00 (4 teaching hours), 16:30 – 19:30 (4 hours consultations)
Shareholders´ agreements, voting pools, exit strategies (tag along, drag along), conflict of laws, enforcement.
- Session
19. 4. 2022, 13:00 – 16:00 (4 teaching hours), 16:30 – 19:30 (4 hours consultations)
Share purchase agreements, reps&warranties, pre-emptive rights
- Session
26. 4. 2022, 13:00 – 16:00 (4 teaching hours), 16:30 – 19:30 (4 hours consultations)
Corporate financing, shareholders´ loans, corporate insolvency, pre-insolvency and insolvency situations.
- Session
28. 4. 2022, 14:30 – 16:00 (2 teaching hours), 16:30 – 18:00 (2 hours consultations)
Concluding remarks, summary,
WAŻNE! Osoby zainteresowane udziałem w wykładach obowiązuje
PRZESŁANIE DOKUMENTÓW APLIKACYJNYCH.
Dokumenty należy dostarczyć do dnia 25 lutego br. (piątek) do Pani Agnieszki Maroń (Bankowa 11b, p. 2.3).
Osoby zakwalifikowane do uczestnictwa w zajęciach, zostaną przypisane do zespołu MS Teams „Sustainable Public Procurement” i otrzymają stosowną wiadomość do dnia 28 lutego 2022 r.
Dokumenty można dostarczyć:
mailowo - przesyłając skany odręcznie podpisanych dokumentów na adres: ico.wpia@us.edu.pl;
osobiście do pokoju 2.3 (Bankowa 11b) lub do wrzutni dziekanatu lub pozostawiając na portierni WPiA (w obu przypadkach w zamkniętej, opisanej kopercie);
pocztą tradycyjną – ze względu na ryzyko zaginięcia przesyłki prosimy o korzystanie z listów poleconych!
Załącznik nr 1b Formularz zgłoszeniowy
Załącznik nr 2b Deklaracja uczestnictwa
Załącznik nr 3b Formularz danych osobowych
Załącznik nr 4b Oświadczenie uczestnika projektu
Załącznik nr 5b Karta wyboru formy wsparcia
Rekrutacja odbywa się na podstawie Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa studentek/studentów w zadaniach 1-7 w ramach projektu pt.: „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach”
*komplet dokumentów (załączniki 1,2,3,4,5) dotyczy wyłącznie studentów, którzy nie brali udziału we wcześniejszych wykładach profesorów (M. A. Rivera Leon, M. Wana, D. Yana, Li Dan, M. Zhu i in.) w ramach projektu „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach”. Pozostałe osoby prosimy o dostarczenie jedynie załącznika 5a lub 5b (należy w nim wpisać swoje dane, a w tabeli zaznaczyć pierwszą rubrykę i jako nazwę zajęć wpisać tytuł wykładu!).