TERMIN: 25 – 26.04.2022 Prowadzący – PIOTR WILMANOWICZ
Warsztaty zostaną zrealizowane CAVATINA HALL (Bielsko-Biała), w cyklu czterech 5-godzinnych spotkań, każde z udziałem 5 osób: grupa I. 25.04, godz. 10:00-14:00; grupa II. 25.04, godz. 15:00 - 19:00; grupa III. 26.04, godz. 10:00-14:00; grupa IV. 26.04, godz. 15:00 - 19:00.
Zgłoszenia przyjmowane są do dnia 04.04.2022 w biurze dyrektora kierunków studiów muzycznych, Instytut Sztuk Muzycznych /Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji/, pok. 101 (I piętro), tel. 33 8546 117. Uczestnikiem szkolenia może być student /-ka, który w wyznaczonym terminie przekaże osobiście komplet wymaganych dokumentów.
W trakcie warsztatów zostaną omówione kwestie teoretyczne związane z procesem nagrań dźwiękowych, w szczególności:
- sesja nagrań - kluczowe elementy, problematyka,
- główne funkcje i obsługa oprogramowania DAW - Pro Tools,
- podstawowe urządzenia elektroakustyczne wykorzystywane w studiu,
- techniki stereofoniczne,
- rejestracja audio,
- edycja zarejestrowanego materiału,
- techniki nagłośnienia/nagrania głosu.
Piotr Wilmanowicz - absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach na kierunku Realizacja Nagłośnienia, wieloletni realizator dźwięku w Cavatina Non Profit Studio, obecnie realizator dźwięku i nagłośnienia w Cavatina Studio i Cavatina Hall.
Cavatina Studio to miejsce na które składa się zespół 5 przestronnych, zróżnicowanych akustycznie pomieszczeń do rejestracji dźwięku; komfortowa, wyposażona w najbardziej zaawansowane rozwiązania technologicznie reżyserka oraz jeden z największych w tej części Europy live-room o powierzchni prawie 130 m2. Oprócz pomieszczeń studyjnych do nagrań można wykorzystać salę koncertową Cavatina Hall, z których będzie można bezpośrednio rejestrować koncerty na żywo lub transmitować w internecie. Sala koncertowa Cavatina Hall została zaprojektowana w ten sposób, by każdy rodzaj muzyki perfekcyjnie rozbrzmiewał w całym jej wnętrzu. Jej akustyka pozwala na wydobycie pełni barw zarówno podczas koncertów symfonicznych, kameralnych spotkań z muzyką klasyczną oraz koncertów nagłaśnianych. Za wyjątkową jakością dźwięku stoi najnowocześniejszy system dźwięku immersyjnego L-ISA (L‑Acoustics). Jest to pierwsza tak duża instalacja w sali koncertowej w Europie.