Firma SILLEO na zlecenie Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach przeprowadza badanie potrzeb rozwojowych pracowników kadry zarządzającej oraz kadry administracyjnej. Badanie obejmuje działania psychologów, konsultantów i asesorów zatrudnionych oraz współpracujących z firmą SILLEO zmierzające do zidentyfikowania kluczowych dla Uniwersytetu kompetencji, a także stworzenia we współpracy z uczelnią modelu kompetencyjnego dla kadry Uniwersytetu. Zadanie obejmuje przeprowadzenie pomiaru kompetencji u kadry zarządzającej i administracyjnej Uniwersytetu, a także wskazanie potrzeb szkoleniowych pracowników uczelni.
W czwartek, 28.02.2019 roku, odbyły się spotkania dwóch grup fokusowych, których celem było wypracowanie pakietu kompetencji niezbędnych do realizacji przyszłej strategii uczelni. Kadra zarządzająca uczelnią i wybrani przedstawiciele kadry kierowniczej wydziałów opracowali, pod kierunkiem zewnętrznej firmy szkoleniowo-doradczej, wstępny pakiet kompetencji, który został zatwierdzony w postaci Modelu Kompetencyjnego Uczelni podczas kolejnego spotkania władz uczelni w dniu 5 marca br. Przyjęty model kompetencyjny będzie stanowił następnie punkt odniesienia przy określaniu strategicznych założeń rozwoju kadry uczelni.
Po wypracowaniu i zatwierdzeniu modelowych kompetencji przystąpiono do kolejnego działania w projekcie "Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach" tj. zbadania potrzeb rozwojowych w celu opracowania planu szkoleń na najbliższe lata (w ramach dwóch projektów „POWER”). Badania te zostały przeprowadzone metodą tzw. ośrodka rozwoju (Development Centre) i badań kwestionariuszowych.
W tym celu została losowo wybrana reprezentatywna próba wśród wszystkich pracowników UŚ (kadry kierowniczej oraz kadry administracyjnej). Wylosowani pracownicy zostali zaproszeni do udziału w badaniu potrzeb rozwojowych z wykorzystaniem wypracowanego modelu kompetencji za pośrednictwem służbowej poczty elektronicznej. Jednodniowe badania przeprowadzone zostały w marcu, aktualnie trwają natomiast badania kwestionariuszowe.