Celem zajęć jest zapoznane studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu biblioterapii i bajkoterapii jako terapii wspomagającej w procesie edukacji, charakterystyka bajek terapeutycznych i ich rodzajów oraz nabycie umiejętności konstruowania i pisania bajek terapeutycznych dostosowanych do potrzeb i problemów dzieci na etapie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Szkolenie ma pokazać studentom na poziomie teoretycznym:
- jakie są zadania i formy wykorzystywania biblioterapii w edukacji;
- jakie są rodzaje bajek terapeutycznych;
- w jaki sposób wykorzystywać ich potencjał terapeutyczny w celu rozładowania napięcia emocjonalnego dziecka.
Szkolenie ma pokazać studentom na poziomie praktycznym:
- w jaki sposób można w edukacji wykorzystać naturalne dla dziecka zainteresowanie zabawą;
- w jaki sposób student może twórczo wykorzystywać swoją wiedzę;
- w jaki sposób rozpoznawać sytuacje konfliktowe i problemy emocjonalne;
- jak stosować techniki tworzenia bajek terapeutycznych (symbolika, słownictwo);
- jak pisać bajki terapeutyczne.