Zamknięte szkolenie dla kadry dydaktyczno-badawczej i badawczej kierunku Projektowania Gier i Przestrzeni Wirtualnej Wydziału Sztuki i Nauk o Edukacji z zakresu nowych technologii VR (poziom podstawowy).
PROGRAM:
1. Wprowadzenie do technologii VR (2 godziny)
Omówienie podstawowych pojęć związanych z VR.
Przegląd różnych zastosowań VR w edukacji.
Omówienie różnic między technologią VR a AR (rozsz. rzeczywistość).
Przedstawienie popularnych gogli VR.
2. Wprowadzenie do Unity (3 godziny)
Omówienie podstawowych pojęć i interfejsu Unity.
Tworzenie nowego projektu VR w Unity.
Importowanie zasobów do projektu.
Tworzenie pierwszej sceny VR z podstawowym poruszaniem się.
3. Tworzenie interakcji w Unity (3 godziny)
Dodawanie interaktywnych elementów do sceny VR.
Implementacja prostych interakcji z wykorzystaniem kontrolerów VR.
Tworzenie interakcji z obiektami w scenie, takimi jak przyciski czy drzwi.
4. Praca ze scenami i animacjami w Unity (4 godziny)
Tworzenie wielu scen i ich połączenie.
Animowanie obiektów w scenach VR.
Tworzenie płynnych przejść między scenami.
Implementacja animacji w kontekście VR.
5. Wprowadzenie do Unreal Engine (3 godziny)
Omówienie podstawowych pojęć i interfejsu Unreal Engine.
Tworzenie nowego projektu VR w Unreal Engine.
Importowanie zasobów do projektu.
Tworzenie pierwszej sceny VR z podstawowym poruszaniem się.
6. Tworzenie interakcji w Unreal Engine (4 godziny)
Dodawanie interaktywnych elementów do sceny VR.
Implementacja prostych interakcji z wykorzystaniem kontrolerów VR.
Tworzenie interakcji z obiektami w scenie, takimi jak przyciski czy drzwi.
7. Praca ze scenami i animacjami w Unreal Engine (4 godziny)
Tworzenie wielu scen i ich połączenie.
Animowanie obiektów w scenach VR.
Tworzenie płynnych przejść między scenami.
Implementacja animacji w kontekście VR.
8. Praktyczne zastosowanie VR w edukacji (3 godziny)
Omówienie przykładów zastosowania VR w różnych dziedzinach nauczania.
Działania grupowe: Tworzenie projektów VR dla różnych przedmiotów akademickich.
9. Projektowanie i tworzenie własnego projektu VR (4 godziny)
Tworzenie koncepcji własnego projektu VR związanej z nauczaniem akademickim.
Praca nad implementacją projektu w Unity lub Unreal
Ilość godzin: 30
Uczestnicy: 5
Termin: lipiec - wrzesień 2023
PROGRAM:
1. Wprowadzenie do technologii VR (2 godziny)
Omówienie podstawowych pojęć związanych z VR.
Przegląd różnych zastosowań VR w edukacji.
Omówienie różnic między technologią VR a AR (rozsz. rzeczywistość).
Przedstawienie popularnych gogli VR.
2. Wprowadzenie do Unity (3 godziny)
Omówienie podstawowych pojęć i interfejsu Unity.
Tworzenie nowego projektu VR w Unity.
Importowanie zasobów do projektu.
Tworzenie pierwszej sceny VR z podstawowym poruszaniem się.
3. Tworzenie interakcji w Unity (3 godziny)
Dodawanie interaktywnych elementów do sceny VR.
Implementacja prostych interakcji z wykorzystaniem kontrolerów VR.
Tworzenie interakcji z obiektami w scenie, takimi jak przyciski czy drzwi.
4. Praca ze scenami i animacjami w Unity (4 godziny)
Tworzenie wielu scen i ich połączenie.
Animowanie obiektów w scenach VR.
Tworzenie płynnych przejść między scenami.
Implementacja animacji w kontekście VR.
5. Wprowadzenie do Unreal Engine (3 godziny)
Omówienie podstawowych pojęć i interfejsu Unreal Engine.
Tworzenie nowego projektu VR w Unreal Engine.
Importowanie zasobów do projektu.
Tworzenie pierwszej sceny VR z podstawowym poruszaniem się.
6. Tworzenie interakcji w Unreal Engine (4 godziny)
Dodawanie interaktywnych elementów do sceny VR.
Implementacja prostych interakcji z wykorzystaniem kontrolerów VR.
Tworzenie interakcji z obiektami w scenie, takimi jak przyciski czy drzwi.
7. Praca ze scenami i animacjami w Unreal Engine (4 godziny)
Tworzenie wielu scen i ich połączenie.
Animowanie obiektów w scenach VR.
Tworzenie płynnych przejść między scenami.
Implementacja animacji w kontekście VR.
8. Praktyczne zastosowanie VR w edukacji (3 godziny)
Omówienie przykładów zastosowania VR w różnych dziedzinach nauczania.
Działania grupowe: Tworzenie projektów VR dla różnych przedmiotów akademickich.
9. Projektowanie i tworzenie własnego projektu VR (4 godziny)
Tworzenie koncepcji własnego projektu VR związanej z nauczaniem akademickim.
Praca nad implementacją projektu w Unity lub Unreal
Ilość godzin: 30
Uczestnicy: 5
Termin: lipiec - wrzesień 2023