Trwa rekrutacja na szkolenie pn. „Digital Marketing i Social Media dla humanistów”. Dokumenty należy dostarczyć do Działu Projektów do 2 grudnia 2021 r.
Szkolenie w formule online pn. „Digital Marketing i Social Media dla humanistów” dla pracowników dydaktycznych i badawczo-dydaktycznych Wydziału Humanistycznego, którzy wykorzystają nabyte podczas szkolenia umiejętności na prowadzonych przez siebie zajęciach dydaktycznych, takich jak na przykład: analiza i kreacja tekstu perswazyjnego, współczesne wydawnictwa, ruch wydawniczy, dziennikarstwo w internecie, PR, marketing internetowy. Celem szkolenia jest omówienie kluczowych kwestii zagadnień marketingu oraz rozwój umiejętności związanych z obsługą narzędzi, takich jak Google Adwords czy Google Analitycs. Szkolenie powinno również rozwijać inne kompetencje z zakresu marketingu internetowego: obsługę kanałów social media, prowadzenie działań SEO czy content marketingu.
W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną co najmniej następujące metody dydaktyczne: wykład/webinarium, prezentacja z praktycznymi przykładami, case studies, dyskusja, wymiana doświadczeń między uczestnikami, materiały video.
W zakres usługi szkoleniowej wchodzi:
- Przeprowadzenie szkolenia dla 1 grupy maksymalnie 8-mio osobowej w formule online w wymiarze 24 godzin realizowanych w modułach scharakteryzowanych poniżej;
- zapewnienie rozwiązań technicznych dla realizacji szkolenia w formie zdalnej z udziałem trenera i uczestników (webinarium) w tym zapewnienie możliwości połączenia dla uczestników z poziomu przeglądarki internetowej (w oparciu o technologię webcast). Zastosowane rozwiązania technologiczne mają umożliwiać połączenie audio i video, prowadzenie czatu, pracę w podgrupach, udostępnianie ekranu/plików; przeprowadzenie ankiet i testów;
- przygotowanie materiałów szkoleniowych pomagających w wykorzystaniu uzyskanej wiedzy i doskonaleniu nabytych umiejętności;
- umożliwienie pracy na konkretnych aktualnych case studies;
- wystawienie przez Wykonawcę zaświadczenia każdemu uczestnikowi po zakończeniu szkolenia;
Minimalny zakres tematyczny szkolenia winien obejmować zagadnienia:
Dzień 1. 6h
Moduł I. Digital marketing
- E-marketing – rozwój i kluczowe trendy na rynku internetowym
- Rynek reklamy online w Polsce – potencjał i struktura rynku, definicje i pojęcia.
- Planowanie skutecznych kampanii reklamowych online
- Cele kampanii reklamowych i wskaźniki efektywności w digitalu (KPI)
- Badanie i definiowanie grup docelowych (persony)
- Planowanie i dobór powierzchni reklamowej w Internecie
- Skuteczne przekazy reklamowe (język i grafika reklam, aspekty techniczne)
- Monitoring i optymalizacja działań reklamowych
Dzień 2. 6h
Moduł II
- Google Analitycs – przegląd najważniejszych funkcjonalności i raportów
- Kanały komunikacji i narzędzia reklamowe w digital marketingu – przegląd
- Strona www – najnowsze trendy i skuteczne rozwiązania w projektowaniu stron www (w tym także landing page, microsite)
Dzień 3. 6h
Moduł III
- Search Engine Marketing
- SEO Search Engine Optimization
- SEA – Search Engine Advertising (Pay Per Click (Google Ads – podstawowe funkcjonalności, tworzenie kampanii PPC – struktura konta, dobór słów kluczowych [long tail], copywriting w reklamie, optymalizacja kampanii reklamowych)
- Content marketing – rodzaje treści i kanały dystrybucji treści, narzędzia, copywriting i webwriting, monitoring i pomiar efektywności działań)
Dzień 4. 6h
Moduł IV Social media
- Największe platformy społecznościowe i typologia użytkowników mediów społecznościowych w badaniach
- Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn – charakterystyka odbiorców, specyfika serwisów, możliwości reklamowe
- Dobre praktyki tworzenia skutecznych treści w social mediach
- Rynek influencer marketing
- Kryzysy w mediach społecznościowych
- Co i jak mierzyć w mediach społecznościowych?
- Przegląd narzędzi do social mediów
- Wideo marketing – trendy, definicje i standardy reklamy video (formaty, modele rozliczeń)
- Reklama na YouTube – potencjał, przegląd formatów reklamowych, modele obecności marki na YouTube