Szkolenie w formule online pn. „Grafika komputerowa dla humanistów” dla pracowników dydaktycznych i badawczo-dydaktycznych Wydziału Humanistycznego, którzy wykorzystają zdobyte podczas szkolenia umiejętności na zajęciach dydaktycznych takich, jak m.in.: Analiza i kreacja tekstu perswazyjnego, Podstawy projektowania graficznego, Infografika. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi możliwościami Photoshopa, Adobe Ilustrator, Adobe InDesign, Corel Draw, Adobe Flash, Adobe Dreamweaver.
W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną co najmniej następujące metody dydaktyczne: wykład/webinarium, prezentacja z praktycznymi przykładami, case studies, dyskusja, wymiana doświadczeń między uczestnikami, materiały video.
W zakres usługi szkoleniowej wchodzi:
przeprowadzenie szkolenia dla 1 grupy maksymalnie 10-cio osobowej w formule online w wymiarze 64 godzin realizowanych w modułach scharakteryzowanych poniżej;
zapewnienie rozwiązań technicznych dla realizacji szkolenia w formie zdalnej z udziałem trenera i uczestników (webinarium) w tym zapewnienie możliwości połączenia dla uczestników z poziomu przeglądarki internetowej (w oparciu o technologię webcast). Zastosowane rozwiązania technologiczne mają umożliwiać połączenie audio i video, prowadzenie czatu, pracę w podgrupach, udostępnianie ekranu/plików; przeprowadzenie ankiet i testów;
- przygotowanie materiałów szkoleniowych pomagających w wykorzystaniu uzyskanej wiedzy i doskonaleniu nabytych umiejętności;
- wystawienie przez Wykonawcę zaświadczenia każdemu uczestnikowi po zakończeniu szkolenia.
Minimalny zakres tematyczny szkolenia winien obejmować zagadnienia:
Dzień 1. 7h
Moduł I
Tworzenie i obróbka obrazów z Adobe Photoshop
- Zapoznanie z interfejsem Adobe Photoshop
- Przestrzeń robocza (polecenia, palety)
- Skróty klawiszowe
- Parametry zdjęcia (obracanie, kadrowanie, korekta histogramu, rozmywanie szumów, ppoprawa ostrości, korekta barwy)
- Fotomontaż (analiza projektu i narzędzia edycji, warstwy, kanał Alfa
Dzień 2. 7h
Moduł II
- Retusz portretu
- Retusz sylwetki
- Elementy graficzne strony WWW
- Publikacja drukowana
Dzień 3. 7h
Moduł III
Grafika wektorowa z Adobe Illustrator
- Interfejs aplikacji Adobe Illustrator
- Tworzenie obiektów w Adobe Illustrator
- Tworzenie dowolnych kształtów
- Transformacja i edycja obiektów
- Tworzenie i edycja kształtów przy pomocy krzywych Beziera
- Praca z kolorami
- Tekst w Adobe Illustrator
- Atrybuty obiektów
- Warstwy
- Grafika bitmapowa w programie Adobe Illustrator
- Drukowanie projektów graficznych
Dzień 4. 7h
Moduł IV
- Skład poligraficzny z Adobe InDesign – wprowadzenie do interfejsu
- Czyszczenie tekstu i style akapitowe
- Spis treści i index
- Tryb księgi i sprawdzanie plików
- Grafika w książce
- Ebook
- Czwórka tytułowa
Dzień 5. 7h
Moduł V
Grafika w Corel Draw
- Zapoznanie z interfejsem programu Corel Draw
- Szczegółowe omówienie obszaru roboczego
- Poznanie podstawowego narzędzia „wskaźnik"
- Podstawy rysunku wektorowego
- Praca z tekstem
- Praca z obiektami
- Rysowanie i modyfikacje obiektów
- Wykorzystanie Krzywych Beziera
- Rysowanie linii
- Praca z bitmapami
- Praca z Corel Photo - Paint
- Efekty i ich wykorzystanie
- Tworzenie projektów typograficznych
Dzień 6. 5h
Moduł VI
Tworzenie animacji i grafiki interaktywnej z Adobe Flash
Tworzenie obiektów w Adobe Flash
Tworzenie gry za pomocą programu Adobe Flash – praktyczne wykorzystanie języka actionscript
Dzień 7. 5h
Moduł VII
Identyfikacja wizualna w grafice komputerowej
Dzień 8. 7h
Moduł VIII
Projektowanie witryn sieci Web z Adobe Dreamweaver
- Tworzenie layoutu
- Język HTML
- Kaskadowe arkusze stylów CSS
- Pozycjonowanie i sterowanie wyświetlaniem elementów na stronach WWW
- Interfejs aplikacji Dreamweaver
- Budowa strony w środowisku Dreamweaver
Dzień 9. 7h
Moduł IX
- Dobre praktyki projektanta stron WWW
- Projektowanie stron przyjaznych użytkownikom
- Poprawność składni HTML i CSS
- Budowanie szpalt z elementów blokowych
Dzień 10. 5h
Moduł X
- Kompresja plików graficznych
- Stosowanie ‘bezpiecznej kolorystyki’
- Szanowanie praw autorskich