Przejdź do treści

Opracowanie dokumentacji nowego kierunku II stopnia pn. Twórcze pisanie i marketing wydawniczy

Dodane przez agnieszka.neck… - śr., 05/27/2020 - 10:33
człowiek piszący na klawiaturze laptopa
Kierunek studiów adresowany do przyszłych pisarzy, artystów oraz pracowników sektora medialnego i wydawniczego. Obejmuje treści kształcenia dotyczące z jednej strony twórczości literackiej, poetyckiej i scenopisarskiej, z drugiej marketingu wydawniczego. Trzon studiów stanowią warsztaty i przedmioty o charakterze praktycznym prowadzone przez zawodowych pisarzy, poetów, scenarzystów i redaktorów czołowych wydawnictw w Polsce (Sonia Draga, Tomasz Kontny, Mikołaj Marcela, Marta Matyszczak, Grzegorz Olszański, Ewa Orzeszek-Szmytko). W trakcie zajęć studenci nabywają wiedzę i umiejętności dotyczące natury, przebiegu i rozwiązywania problemów w ramach procesu twórczego oraz zgłębiają specyfikę rynku wydawniczego w Polsce i narzędzi marketingowych wykorzystywanych na jego gruncie przez wiodące polskie wydawnictwa. Kształcenie na studiach twórcze pisanie i marketing wydawniczy kierowane jest do osób pragnących realizować się w pracy twórczej lub wydawniczej i jednocześnie rozwijać własne kompetencje interpersonalne oraz zdolności kreatywne w kontakcie z innymi ludźmi. Absolwenci kierunku potrafią zastosować tę wiedzę i umiejętności we własnej twórczości, są także wyposażeni w umiejętności planowania i prowadzenia działań twórczych. Aby sprostać tym zadaniom w toku studiów prezentowane są zagadnienia związane z procesem twórczym, literaturą najnowszą, scenopisarstwem, socjologią literatury i rynku wydawniczego oraz marketingiem wydawniczym, co staje się bazą dla wiedzy i umiejętności odnoszących się do twórczego pisania i marketingu wydawniczego.