Zamknięte 2-poziomowy szkolenie z obsługi wybranych funkcjonalności programu Blender dla kadry badawczo-dydaktycznej i dydaktycznej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, kierunek Projektowanie Gier i Przestrzeni Wirtualnej. Celem niniejszego szkolenia jest poznanie oprogramowania na poziomie podstawowym oraz średnio-zaawansowanym w kontekście tworzenia i rozwijania gier, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień modelowania wysoko- i niskopoligonowego, topologii obiektów i ich re-topologii, sposobów teksturowania, renderowania oraz podstaw animacji. Szkolenie przewidziane dla osób bez doświadczenia w technologii 3D.
Temat: Blender
Program:
1. Praca z interfejsem i organizacja pracy (3h), w tym:
Omówienie interfejsu, działanie viewportów, nawigacja w przestrzeni 3D, konfiguracja Blendera, tworzenie przestrzeni roboczej użytkownika, outliner, warstwy, grupy, sceny, hierarchia obiektów.
2. Praca z obiektami (4h), w tym:
Selekcja, przesunięcie, obracanie, skalowanie, punkt odniesienia transformacji, wybieranie i zmiana pivota, funkcja snap.
3. Modelowanie (4h), w tym:
Tworzenie brył, selekcja wierzchołków, krawędzi, ścianek, edycja obiektów, modelowanie proporcjonalne, rzeźbienie, praca z krawędziami, praca z wierzchołkami, extrudowanie, funkcja „smooth”, modyfikatory, łączenie obiektów, tworzenie tekstu.
4. Kamera i światło (3h), w tym:
Praca z kamerami, dodawanie świateł, Point, Spot, Area, Sun Light, sposoby cieniowania (eevee, cycles).
5. Materiały i tekstury (3h), w tym:
Nakładanie i tworzenie materiałów (Physically Based Shading ), tworzenie odbić, przezroczystość i refrakcja, subsurface scattering, emissive, dodawanie i edycja tła sceny. Dodanie tekstury, użycie mapy Normal, Displacement, edytor „nodów”.
6. UV (3h), w tym:
Mapowanie w UV Edytorze, użycie różnych projekcji, mapowanie postaci.
7. Podstawy animacji (5h), w tym:
Podstawy pracy z timeline, animacja obiektów, podstawy Armature, inverse kinematic, animacja w Pose Mode, animacja tekstu.
8. Rendering (5h), w tym:
Renderowanie (ustawienia: eevee, cycles), renderowanie animacji, praca z kamerami, cel kamery, dodawanie rozmycia ruchu, tworzenie głębi.
Liczba uczestników: 4
Liczba godzin: 30
Termin szkolenia: maj - czerwiec 2021
- O projekcie
- Aktualności
- Student
- Pracownik
- Harmonogram
- Zamówienia Publiczne
- Dokumenty
- Programy międzynarodowe
- Kontakt